4_edited.jpg

Hydra Højskole

Rejser, der beriger

Hydra Højskole
Hydra Højskole tilbyder rejser for voksne og for alle, der ser værdien i at rejse i et fællesskab.
Vi skaber rejser, der beriger både dig og vores lille ø, Hydra.
2 (2)_edited.jpg

På Hydra Højskole er vores mål at skabe unikke rejser - rejser, der også er en indre rejse og en mulighed for at flytte grænser og blive klogere på sig selv.

Du kender sikkert de klassiske højskoleværdier som fællesskab, livlang læring, mangfoldighed og bæredygtighed. Det er netop de værdier, vi tager med i rygsækken, når vi rejser til Hydra.

Fællesskabet er altid kernen i alle vores rejser. Her giver en plus en mere end to og dine nye rejsemakkere bliver for en tid dine bedste venner, der inspirerer og hepper på dig. Her er plads til alle - præcis, som du er.

Vores rejseaktiviteter skal gøre os klogere på os selv, hinanden, naturen, historien og dem, vi besøger. Derfor er vores rejser også krydret med fællssamlinger, fortællinger, foredrag, udstillinger og fælles aktiviteter.

​For os er en rejse også at dele - dele oplevelser, dele livsfortællinger og dele ud dér, hvor vi kommer frem. Vi skal sætte et positivt aftryk på verden og derfor gør vi os umage for at inddrage lokalbefolkningen, være gode gæster, dele musik, kunst, dans og glæde med dem, der bor på øen Hydra. Vi inviterer til ferniseringer, fællessang, madlavning og foredrag og vi lærer os almindelige græske høflighedsfraser, så vi kan hilse pænt.

Hydra Højskole er et rejsebureau administreret af mig, Susan Sørensen. Jeg har arrangeret rejser til Hydra siden 2020 og besøgt øen mange gange siden. Alle mine gæster, som er med på Hydra, oplever den særlige ro og afslappethed, som øen emmer af. Det giver ro og balance at komme til Hydra. Her er ingen trafikstøj, tempoet er afpasset middelhavsklimaet og naturen er storslående og graciøs. Her er de perfekte forhold til at komme ned i gear og lade glæde, oplevelse og nærvær synke ind i dig.

På Hydra Højskole er ansat en lang række dygtige undervisere, som glæder sig til at give dig en uforglemmelig oplevelse.

Du kan hilse på dem ved at klikke her

Vi glæder os til at få dig med på en fantastisk rejse til Hydra.

Vil du læse mere om øen Hydra, kan du klikke her